Mikä ihmeen CPP tai mitä sillä perustutkimuksella oikein mitataan? Mietityttääkö mainosalan jargonia? Uudistettu kaupallisen tv-alan sanasto on nyt julkaistu. 

Kaupallinen tv-ala muuttuu jatkuvasti ja uusia trendejä syntyy tiuhaan. Tämä vaikuttaa luonnollisesti alan käyttämään kieleen ja termistöön. Uusia sanoja vilisee eikä aina tahdo pysyä kaikessa mukana. Olemme päivittäneet alaamme koskevan sanaston yhdessä Sanoman, MTV:n ja Warner Bros. Discoveryn kanssa. 

Sanastossa näkyy esimerkiksi suoratoistopalveluiden ja online katseluiden yhä kasvava suosio sekä alalla yleisesti tunnetut tutkimukset. Katsojakäyttäytyminen ja sen tutkiminen kiinnostaa tietysti myös mainostajia. Uudistettu sanasto auttaa ymmärtämään alan tutkimuksia paremmin sekä auttaa alan toimijoita puhumaan samaa kieltä.

Tutustu uudistettuun sanastoon täällä!

 

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!