Kilpailu ihmisten ajasta ja huomiosta käy kiivaana. Vaikka tapoja kuluttaa viihdettä ja viettää vapaa-aikaa on alati kasvava määrä, on televisio vahvasti suomalaisten suosiossa: se tavoittaa jopa 84 prosenttia suomalaisista viikoittain. Vuonna 2022 televisiota katsottiin keskimäärin 3 tuntia 37 minuuttia päivässä, josta valtaosa (2h 38min) vierähti tv-kanavien parissa.  

Pääsääntöisesti suomalaiset katselevat tv-ohjelmia livenä. Sen lisäksi tv-vastaanottimesta katsotaan enenevässä määrin myös suoratoistopalvelujen tarjoamaa sisältöä. Lineaarisen tv:n ja online-television katselusta puhutaankin tänä päivänä Total TV -katseluna, joka ei katso aikaa tai paikkaa. 

Kun tv-sisältöjen katselutavat monipuolistuvat, tulee myös mainonnan mittauksen kehittyä. Total TV - mainonnan mittaus otti vuonna 2022 merkittävän harppauksen eteenpäin, kun yleisömittauksen rinnalla kehitettiin myös mainonnan mittausta. Vuoden 2023 aikana käyttöön tuleva uusi raportointityökalu antaa mainonnan ostajille ja myyjille kokonaisnäkymän tv- ja suoratoistomainonnan kampanjatuloksiin. 

Suomi on siis kehityksen kärjessä Total TV -mainonnan mittauksessa, mutta mitä muuta televisiolle kuuluu juuri nyt? Tuoreet tiedot ja avainluvut löydät Kaupallinen televisio Suomessa 2022 – julkaisusta! 

Lataa suomenkielinen julkaisu tästä! 

Commercial TV in Finland - download here!

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!