Tänä vuonna Screenforce Dayn puheenvuoroissa toistui yksi iso huoli: markkinoinnin tehokkuus laskee.  

Itsenäisen markkinointikonsultointitoimiston Ebiquityn tehokkuudesta vastaava johtaja Nick Pugh arvioi, että taustalla on mainoseurojen siirtyminen brändimainonnasta aktivoivampaan ja taktisempaan mainontaan.  

”Moni yritys on vaihtanut strategiaansa: ennen rakennettiin brändiä massamedian kautta ja nyt haetaan konversiota aktivoivammalla ja taktisemmalla mainonnalla”, Pugh sanoo.  

Brändimainonnasta kertyy paljon hitaammin dataa, joilla budjetteja voi perustella kulmahuoneelle. Uusista digikanavista dataa saa paljon ja nopeasti, mutta onko se aina tarkoituksenmukaista?   

”Toisissa markkinointikanavissa dataa on toisia paremmin saatavilla. Datan ylenpalttisuus aiheuttaa harhan, joka saa markkinoijat suosimaan digitaalisia markkinointikanavia, vaikka ne eivät toimisikaan niin hyvin”, Pugh sanoo.   

Pugh huomauttaa, että brändinrakennuksen ei tarvitse aina olla vastakkain lyhyen aikavälin myynninkasvatuksen kanssa.   

”Olemme kehittäneet strategioita, joilla kasvatetaan voittoja lyhyellä aikajänteellä ja rakennetaan pitkän aikavälin brändiä ja menestystä. Molemmat voi saada”, Pugh sanoo.  

Markkinointi- ja mediatoimisto Ebiquityn jättitutkimuksen mukaan parempi kohdentaminen voisi tuoda vuosittain jopa 45 miljardin dollarin lisätuloksen. Tutkimuksessa analysoidut investoinnit edustivat kolmea neljäsosaa maailman mainosmarkkinoista.

Ebiquity_optimal_spend

 

 

Lataa koko esitys tästä ⇓

 

 

 

 

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Discovery Networks Finland ja Fox Networks Group. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää samasta aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!