Kantar Insights tutki tuhansia mainoksia ja niiden tuloksia mainonnan tehokkuuden mittareilla. Tutkimuksen esitteli Kantar Insightsin Suomen Managing Director Päivi Kauppinen Voitto-gaalassa 5.4.2022.

Kauppinen nosti tutkimuksessa esille kolme teemaa, jotka toimivat tehokkaasti mainonnan sisällöissä. Etenkin vastuullisuuden teemaa pidetään tärkeänä nykypäivän mainonnassa.

1. Huumori

33 prosenttia mainoksista sisältää huumoria – sillä tavoitetaan yli 60 prosenttia vastaajista. 37 prosenttia katsojista ohittaa mainoksia epätodennäköisemmin, jos ne sisältävät huumoria. Huumorin avulla mainostaja myös tekee mainoksestaan helpommin lähestyttävän, osallistavan sekä herättää tunteita.

2. Julkisuuden henkilöt

16 prosenttia mainoksista hyödyntää julkisuuden henkilöitä. Julkisuuden henkilöt lisäävät mainoksen kiinnostavuutta ja tunnistettavuutta sekä tuovat painoarvoa mainoksen sanomalle. Mainoksia on myös helpompi kohdentaa halutulle kohdeyleisölle.

3. Vastuullisuus

Jopa 63 prosenttia vastaajista odottaa, että brändit ratkaisevat vastuullisuuskysymyksiä, mutta silti vain kuusi prosenttia tutkituista mainoksista viestii vastuullisuudesta. Vastuullisuus tarjoaa mahdollisuuden tuoda mainoksessa esille brändin arvoja sekä kokea suuria tunteita yhdessä yleisön kanssa.

 

Näyttökuva 2022-04-19 120657

 

 

Lataa presentaatio ja lue lisää tutkimuksen löydöksistä!

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery, Fox Networks Group ja Viacom CBS. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää samasta aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!