Mediankulutus ja TV:n käyttö muuttuu nyt äärimmäisen nopeasti. Miten brändi voi navigoida tuloksellisesti digitaalisessa maailmassa?

Meistä jokainen näkee yhä useammin, että lempisarjoja katsotaan puhelimella missä ja milloin vain – oli kyse sitten metrosta, lentokentän turvatarkastusjonosta tai kaveria odottaessa puistossa.

Aiemmin TV:tä katseltiin vain olohuoneessa, mutta nyt olohuone on mukana taskussa kaikkialla: kaupungilla, töissä, koulussa ja matkoilla. 


Suomessa on kasvava joukko huippusuosittuja ohjelmia, joita katsotaan pääasiassa on-demandina perinteisen television sijaan. Siksi on kansainvälisestikin valtavan hieno asia, että saimme alkuvuonna ensimmäisiä Total TV -katselulukuja, jotka yhdistävät perinteisen lineaarisen television katselua hurjaa vauhtia kasvavaan nettikatseluun.
Suomessa kaikki ikäryhmät viihtyvät kanavien TV-sisältöjen parissa. Esimerkiksi 15–24-vuotiaat katsoivat viime vuonna televisiota eri ruuduilla keskimäärin tunnin ja 21 minuuttia, 25–34-vuotiaat keskimäärin kaksi tuntia ja 39 minuuttia.

Muutos lineaarisesta televisiosta on-demand-sisältöihin näkyy etenkin nuoremmissa ikäryhmissä. Ohjelmia katsotaan ristiin, rastiin ja päällekkäin niin viiden kuin viidenkymmenenkin tuuman ruudulta. Mutta millaisessa tunnetilassa yleisö on, kun se katsoo suosikkisarjaa bussin takapenkillä kännykästä verrattuna siihen, että koolla on koko perhe katsomassa perinteistä TV-lähetystä lauantai-iltana? Miten brändi voi navigoida digitaalisessa maailmassa? Jääkö luovuus lapsipuolen asemaan?

Muun muassa tätä asiaa pohdimme toukokuussa järjestettävässä Screenforce Dayssa, joka tuo Helsinkiin kattauksen kansainvälisiä huippupuhujia, vaikuttavia mainonnan menestystarinoita sekä tiukkaa keskustelua tv-mainonnan ajankohtaisista tuulista. 

Tänä vuonna kattauksemme on poikkeuksellisen kova, ja luvassa on tiukkaa asiaa muun muassa markkinoinnin vaikuttavuuden tarkastelusta digiaikana. Markkinoinnin kovimpien nimien Les Binet’n, Wim Vermeulenin, Rupen Shah’n ja Nigh Pugh’n puheenvuoroja ryydittää pohjoismainen toimitusjohtajapaneeli.

Ilmoittaudu nyt!  Aamupäivän kestävä seminaari on maksuton. Kovan ohjelman lisäksi tarjolla on Digitan tarjoama aamiainen ja paljon, paljon tuttuja.

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!