Souvenaid on kliininen ravintovalmiste, joka on kehitetty varhaisen Alzheimerin taudin ruokavaliohoitoon. Tuotetta on tutkittu jo 20 vuotta, mutta vuonna 2020 siitä saatiin tuoreita tutkimustuloksia, joista Nutricia Medical Oy halusi terveydenhuollon ammattilaisten kannustamana kertoa laajasti isoille yleisölle. Samalla tavoitteena oli myös kuluttajien tietoisuuden lisääminen muistisairauksien varhaisen todentamisen merkityksestä.

Tavoitteen saavuttamiseksi lähdettiin toteuttamaan MTV3-kanavalla tv-spottikpampanjaa, johon kuului kustannustehokkaasti yksi tietoisuutta lisäävä tv-filmi sekä 5 sekunnin pituinen tuotteesta kertova häntä. Kohderyhmänä olivat erityisesti naiset, vanhemmat ikäryhmät sekä heidän aikuiset lapsensa.

Onnistuneen spottikampanjan myötä valmisteen myynti kasvoi jopa 31 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Terveydenhuollon ammattilaisten mukaan tv:stä tutusta tuotteesta on myös ollut kampanjan jälkeen helpompaa keskustella asiakkaiden kanssa.

Tutustu kampanjaan tarkemmin MTV Spotissa.

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!