Tv-maailmaa ovat puhuttaneet tässä syksyn alussa niin huomiomittaus kuin yhteismitallisuus. Tässä tuore paketti mieleenpainuvimpia uutisia viime viikoilta.

  • Yhteismitallisuudesta kiinnostuneille, UK:ssa tapahtuu. Lue lisää BARB:in tiedotteesta.

  • Miten mainonta voi kilpailla huomiostamme, kun ympärillämme olohuoneissa ja elämässämme tapahtuu niin paljon? Näihin kysymyksiin vastattiin Lontoossa viime viikolla Thinkboxin "Earning attention: vision and sound in advertising" -tapahtumassa. Tapahtuman voi katsoa suoratoistona täältä.

  • Huomiomittaamisen kolminkertainen uhka: System1:n Orlando Wood ja Amplified Intelligencen toimitusjohtaja Karen Nelson-Field sekä tehokkuusasiantuntija Peter Field keskustelivat kesällä Cannesissa The Triple Jeopardy Of Attention -teemasta. On olemassa kolme uhkaa mainonnan tehokkuudelle, joilla on yksi yhteinen ajatus - huomiota aliarvioidaan mainonnan mittarina ja tavoitteena.
    Koko keskustelu on kiehtova ja erittäin suositeltava. Mutta jos sinulla ei ole 90 minuuttia aikaa katsoa keskustelu, tässä on yhteenveto paneelikeskustelun seitsemästä keskeisistä asioista.

  •  Televisio on edelleen maailman suosituin video -lue artikkeli. Kirjoittaja on Matt Hill, Thinkboxilta ja tämä artikkeli toimii johdantona Global TV Group kaavioihin: 85 % Brasiliassa, 75 % Itävallassa, 76 % Saksassa, 69 % Kanadassa, 75 % Ranskassa... Vaikka videon universumi on yhä monimutkaisempi, pirstaloituneempi , televisio on edelleen sen tärkein planeetta, jonka osuus videon kulutuksesta on globaalisti yleensä vähintään kaksi kolmasosaa. Artikkeli tässä ja kaaviot ladattivissa ohessa.

  • Mainosrahoitteiset suoratoistopalvelut voittavat, kun kotitaloudet ovat taloudellisessa paineessa. Lue artikkeli.

  • Paikallinen sisältö televisiossa kukoistaa ja on tärkeämpää kuin koskaan, ilmenee TV REV:in uusimmassa raportissa. Julkaisussa tarkastellaan, miten paikalliset suoratoistopalvelut muokkaavat televisiotoimialaa. Lataa kattava raportti täältä saadaksesi kattavan näkemyksen television tulevaisuudesta.

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!