Tv-maailmaa ovat puhuttaneet tänä kesänä monipuolisesti niin CTV kuin FAST-kanavat. Tässä tuore paketti mieleenpainuvimpia uutisia viime viikoilta.

 
  • Mitkä ovat TV-yhtiöiden ja mainostajien kiinnostavimmat mahdollisuudet CTV-ympäristössä? Mitkä ovat suurimmat esteet, jotka on voitettava, jotta CTV-mainonta ja -analytiikka todella pääsisivät vauhtiin tulevaisuudessa? Mitkä KPI:t kiinnostaa mainostajia eniten? egtan Expert Series -sarjan uusimmassa jaksossa syvennyttiin näihin. Katso egtan asiantuntijasarjan uusin jakso, jossa heidän tv-tutkimuksen johtaja Anders Rune toivotti tervetulleeksi Kochavan toimitusjohtajan Charles Manningin keskustelemaan uusimmista näkemyksistä CTV-alalla. Kuuntele joko Spotify:ssa tai katso video ohessa.



 

  • Kesäkuussa 2023 Journal of Advertising Research uuden tutkimuksen "When Brands Go Dark: A Replication and Extension." Ehrenberg-Bass-instituutin laatimassa tutkimuksessa tarkasteltiin niiden tuotemerkkien markkinaosuutta, jotka keskeyttivät mainonnan vähintään vuodeksi. Tutkimus on varoittava esimerkki yrityksille, jotka harkitsevat mainonnan poisjättämistä. Lue artikkeli täältä.

  • Vilkkaan Cannes -aiheisen kesäkuun jälkeen, pöly on alkanut laskeutua Cannesin -festivaalin suhteen. ASI-tapahtuman tutkimusjohtaja Richard Marks kysyi Liberty Sky Advisorsin Ian Whittakerilta hänen tärkeimpiä kokemuksiaan tapahtumasta. Keskustelussa käsiteltiin laajasti ajankohtaisia aiheita, niin CTV:tä kuin yhteismitallisuutta. Kuuntele Asicast täällä.

  • UK:n viestintäviranomainen Ofcom on julkaissut kuudennen vuotuisen Media Nations -raporttinsa, joka on teollisuudelle, poliittisille päättäjille, tutkijoille ja kuluttajille suunnattu tutkimusraportti. Raportin tavoitteena on tarkastella media-alan keskeisiä suuntauksia ja selvittää, miten yleisöjä palvellaan. Ofcomin näkökulma perustuu alustoihin, ja raportti kattaa televisio- ja radiolähetykset sekä digitaaliset palvelut, kuten online videon ja audion suoratoistopalvelut (streaming).

  • Miten mainonta voi kilpailla huomiostamme, kun ympärillämme olohuoneissa ja elämässämme tapahtuu niin paljon? Näihin kysymyksiin vastataan Lontoossa 21. syyskuuta järjestettävään Thinkboxin "Earning attention: vision and sound in advertising" -tapahtumassa. Tilaisuus lähetetään suorana lähetyksenä ja suoratoistona myöhemmin. Lisätietoja löytyy täältä.

  • TV tai YouTube: Kumpi alusta on paras lyhyen ja pitkän aikavälin liiketoiminnan tulosten kannalta? ThinkTV jakaa näkemyksiään aiheesta tässä AdNewsin tuoreessa artikkelissa.

  • Jo toisen kerran alle kahden kuukauden sisällä Google/YouTube joutui Adalyticsin murskaavan raportin kohteeksi, tällä kertaa raportissa huojuu mainostajien luottamus. Vastauksena näihin mainoskampanjarikkomuksiin ja bränditurvallisuuteen Video Advertising Bureau on kehottanut mainostajia esittämään Googlelle viisi vaatimusta. Jos nämä vaatimukset täytetään, ne merkitsisivät alkua avoimuudelle. Lue lisää AdExchanger -artikkelistä.


Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!