Tässä tuore paketti mieleenpainuvimpia uutisia viime viikoilta. Jaamme taas television kiehtovan maailman kiinnostavimmat tutkimukset, artikkelit ja webinaarit, joihin olemme törmänneet viime aikoina.

  •  Luovan mainonnan tason nostaminen: Barriers, Best Practice, and Actions" on Laurence Greenin (UK) kirjoittama käytännönläheinen white paper, jonka Thinkbox on tilannut. Raportti tarjoaa näkemyksiä mainonnan luovuuden parantamisesta, jotka perustuvat johtavien luovien ammattilaisten haastatteluihin. Yhteenvetona löytyi seitsemänkohtaisen oppaan luovuuden kehittämisen parhaista käytännöistä sekä toteutettavia toimia toimistoja ja asiakkaita varten. Vaikka tämä asiakirja ei ole kaikkitietävä, se tarjoaa arvokkaita ohjeita kaupallisen luovuuden edistämiseksi. Lataa raportti ja tähtää mahtavuuteen!

    creative
  • Thinktv (Kanada) hiljattain järjesti Media, markkinointi ja tehokkuus -tapahtuman ja se oli huikea menestys. Tapahtumassa esiintyi nimekkäitä puhujia: mm. Mark Ritson, joka johti vilkasta istuntoa markkinoinnin kehittyvästä maisemasta, kun taas Steve Levy esitteli Ad Nation -tutkimuksen kiehtovia tuloksia. Simon Tunstill Thinkboxista toi esiin uuden brittiläisen tutkimuksen, jossa tarkasteltiin tv-mainonnan luovuutta uusimman neurotieteen linssin kautta. Tutustu esityskansioihin ja tallenteisiin nyt!


    mark

  • Dentsun uusin vuosiraportti "The Pace of Progress: dentsu 2024 Media Trends" tarjoaa Caratin, dentsu X:n ja iProspectin maailmanlaajuisten asiantuntijoiden näkemyksiä. Raportti esittelee kymmenen keskeistä media-alan muutosvoimaa, jotka muokkaavat brändäyksen tulevaisuutta. Käsiteltyjä aiheita ovat muun muassa generatiivisen tekoälyn rooli kasvun vauhdittajana ja aidon rehellisyyden merkitys mainonnassa.

  • Yhdysvaltojen suoratoistopalvelumarkkina on muuttumassa merkittävästi, ja suurimmat SVOD-alustat siirtyvät kohti massayleisöjä. Antennan uusimmat havainnot paljastavat, että ns. Specialty SVOD -tilaukset kasvoivat 10 miljoonasta vuonna 2019 28 miljoonaan kesäkuuhun 2023 mennessä, mikä vastaa nyt 11 prosenttia markkinoista. Antennan State of Subscriptions -raporttisarja (kolmas osa)  keskittyy tutkimaan näiden suoratoistopalveluiden valtaviin mahdollisuuksiin tässä kehittyvässä markkinassa.
  • Vuoden 2022 lopulla BBC:n tutkimus- ja kehitystoiminta aloitti tutkimushankkeen, jonka tarkoituksena oli tunnistaa tulevien vuosien keskeiset teknologiat. Se, mikä alkoi yksinkertaisena tehtävänä, paljastui pian monimutkaiseksi. Haastattelemalla 22 eri alojen asiantuntijaa sekä BBC:n sisältä että sen ulkopuolelta heidän näkemyksensä tiivistyi viiteen keskeiseen osa-alueeseen: "Monimutkainen maailma", jossa korostetaan ilmastonmuutosta, "Jaettu maailma", jossa korostetaan yhteiskunnallisia ja taloudellisia tekijöitä, "Tekoälybuumi" ja "Uusi vuorovaikutus", ja lopuksi "Toivon asia". Tavoitteena oli paitsi paljastaa kehittyviä teknologioita myös ymmärtää niiden laajempia yhteiskunnallisia vaikutuksia. Koko raportti, nimeltä ”Things are not Normal, ”on saatavilla täällä!
 
Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!