Kävimme läpi tv-maailman ajankohtaiset kuulumiset ja valitsimme kiinnostavimmat uutiset kansainväliseltä kentältä. Kurkkaa tästä alkusyksyn parhaat palat!

Britannian Thinkbox kertoo tv:n uudesta noususta: katsojaluvut ovat kasvaneet ja myös tv-mainonnalla pyyhkii hyvin. Lue tästä, mikä on kehityksen taustalla.

https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/opinion/tvs-having-a-moment/


Professori Karen Nelson-Field julkaisi puolestaan erinomaisen kolumnin huomiotaloudesta ja siihen liittyvistä mainonnan mittauksen haasteista. Mitä eroa onkaan huomiolla ja näkyvyydellä?

https://mediatel.co.uk/news/2021/08/05/attention-revolution-the-reinvention-of-invention


Omnicom Media Group aikoo tutkia yhdessä analytiikkayhtiö Amplified Intelligencen kanssa, kuinka paljon mainoksiin oikeasti kiinnitetään huomiota ja mikä vaikutus sillä on ostoskäyttäytymiseen. Testiin on osallistumassa 3000 – 5000 henkilöä. Tuloksia odotellessa!

https://www.omd.com/thoughts/omnicom-looks-to-measure-ads-based-on-consumer-attention/

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!