Tomaattituotteiden valmistaja Muttilla oli idea ruoka-aiheiseen sarjaan, joka tarjoaisi paitsi inspiraatiota, käsittelisi myös ruokahävikkiä ja ilmastonmuutosta. 

Yhteistyössä Sanoman kanssa kehitettiin ohjelma Henri & Sirly Italiassa, jossa huippukokit Henri Alén ja Sirly Ylläsjärvi tutustuvat italialaiseen Cucina Poveraan eli köyhään keittiöön.

Sanoman tiimillä oli ehdotus siitä, missä ohjelmaa näytettäisiin ja miten sitä promottaisiin. Ohjelma näkyi Nelosella ja Livillä marras-joulukuussa ja oli katsottavissa myös Ruudussa. Lisäksi jaksoihin ohjattiin ruuanlaitosta kiinnostuneille kohdennetulla mainonnalla.

Tulokset kertovat huikeaa tarinaa: Kampanjan katsojatavoitteet ylittyivät reilusti. Ohjelmaan liittyvät sisällöt tavoittivat yhteensä kolme miljoonaa, ja sarja nousi marraskuussa Ruudun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi.

Lue lisää, miten kampanja toteutettiin.

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!