Keräsimme jälleen TV-alan kiinnostavimmat ajankohtaiset tutkimukset ja artikkelit. Tässä tuoreimmat nostomme! 

  • Alankomaiden Screenforce järjestää tiistaina 24.5. yhdessä VIA Belgiumin kanssa huomiotaloutta käsittelevän webinaarin ”The State of the Attention Economy”. Webinaarin pääpuhujat ovat Karen Nelson-Field ja Florian Passlick. Huomion mittaaminen on mainostajille tänä päivänä yhä tärkeämpi metriikka. Karen kertoo, kuinka brändit voivat hyödyntää sitä paremmin esimerkiksi verkkomainonnan mittauksessa. Lisätietoa löytyy tämän linkin takaa.

  • Huomiosta kiinnostuneille tarjolla on myös Thinkboxin ”Attention in Context” -tapahtuma huhtikuulta. Ohjelmaan kuului aiheeseen liittyvien akateemisten tutkimusten läpikäyntiä, paneelikeskustelu sekä esimerkkien kautta aihetta lähestyvä puheenvuoro siitä, miten huomiota saadaan ja ylläpidetään parhaiten. Tapahtumatallenteen voi katsoa jälkikäteen täältä.

  • Egta on julkaissut ainutlaatuisen 28-sivuisen paketin, josta löytyy videoita, avainlukuja ja kommentteja TV- ja mainosyhtiöiden johtajilta ympäri maailmaa. Mitä mieltä alan edelläkävijät ovat TV:n voimasta nyt ja tulevaisuudessa? Lataa kooste täältä.

  • Ofcomilta on luettavissa Ofcomin vuosittain ilmestyvä raportti ”Adults’ media use and attitudes report 2022”. Raportti tarjoaa kattavasti tietoa Iso-Britanniassa asuvien yli 16-vuotiaiden mediankäyttötavoista ja -asenteista, TV mukaan lukien. Pääset raporttiin kiinni täältä.

  • Ketkä ovat Euroopan suurimmat mediaomistajat? Kuinka turvataan se, ettei mediaomistajuuden keskittyminen anna mediakentällä liikaa tilaa yksittäisille äänille? The European Audiovisual Observatoryn tuore raportti kertoo, kuinka mediaomistajuuden läpinäkyvyyttä valvotaan Euroopassa.

  • The European Audiovisual Observatory on julkaissut myös vuosikirjan, josta löytyy runsaasti tietoa niin elokuva- kuin TV-tuotannoista, mutta myös esimerkiksi tarjolla olevista audiovisuaalisista palveluista ja markkinatrendeistä. Miten vaikkapa pandemia on vaikuttanut alaan – siihen pääsee tutustumaan tämän linkin kautta.

  • Onko mainonta menettänyt tehoaan? Ei enää, sanoo taloustieteilijä Grace Kite. Kiten uusi tutkimus osoittaa, että vaikka markkinoinnin tehokkuus oli aiemmin laskussa, viimeiset viisi vuotta ROI on kuitenkin kasvanut – osittain siksi, että mainostajat osaavat nykyisin optimoida digibudjettinsa paremmin. Aiheesta lisää ThinkTV:n tulevassa webinaarissa 26.5.

  • Lisää vuosiraportteja! RTL Groupin ”Annual Report 2021” -vuosiraportti on nyt selattavissa virtuaalisesti. Raportti sisältää kaikki keskeiset avainluvut, vuoden kohokohdat sekä tietoa RTL:n yhteiskunnallisesta roolista. Mukana on myös toimitusjohtaja Thomas Raben sekä hallituksen puheenjohtajan Martin Taylorin pohdintaa niin menneestä kuin tulevasta.

  • Viimeisenä, muttei vähäisimpänä lukuvinkkinä tarjoamme Nielsenin ensimmäisen ”State of Play” -raportin, jossa perehdytään videosisältöjen huikeaan buumiin. Raportti avaa striimaustrendejä sekä kuluttajien asenteita ja kertoo, kuinka katsojien mielenkiinto pidetään yllä valikoimien laajentuessa entisestään.

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!