Uudistuneen Parhaat sekunnit -mainoselokuvakilpailun tarkoitus on seuloa huipulle joka vuosi Suomen 15 parasta televisiomainosta. Kevätkaudelta loppuarviointiin etenevät viisi mainoselokuvaa on nyt tuomaroitu. Ehdokkaita arvioineet markkinointiviestinnän ammattilaiset kiittelivät nyt valitussa viisikossa erityisesti musiikinkäyttöä.  "Kun musiikki on vahvuus, se auttaa mainosta erottumaan. Kannustamme mainostajia miettimään musiikkia," sanoi luovia suunnittelijoita edustava AD Essi Manni Dagmar Storiesista 

"Mainoselokuvia katsellaan nykyään monilla eri alustoilla. Kaikilla ei musiikki ole päällä ja se tuo oman haasteensa siihen, kuinka avainroolissa musiikkia voi käyttää. Tv:n kaltaisella alustalla saadaan koko huomio ja äänet käyttöön, joten musiikki on siellä vahva työkalu", kertoi CEO Anna Holtari dynamo&son  -mainostoimistosta.

Tuomaristossa kauden mainoselokuvia arvioineiden mainostaja-ammattilaisten silmissä aina ei onnistuttu tuomaan brändiä esiin. "Monessa spotissa brändi on heikosti esillä tarinan aikana ja vasta lopussa oleva logo kertoo katsojalle, kuka mainostaa ja mitä. Silloin on suuri riski, että mainosinvestointi valuu hukkaan", huomautti DNA:n kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Riikka Järvinen.  Myös Finnairin Johanna Jäkälä peräänkuulutti rohkeutta olla brändilleen uskollinen: "Televisiomainoksissa näkyy kulloinkin trendikkäät värimäärittelyt ja samankaltaisuudet kuvauksessa sekä tavoissa hyödyntää tunteita. Brändi voisi rohkeammin ja linjakkaammin olla uskollinen identiteetilleen.” 

Kesäkauden mainoksia voi ilmoittaa mukaan 31.8. mennessä: https://www.screenforce.fi/parhaat-sekunnit. 

Koko vuoden (kolmen kauden shortlistat) etenevät loppuarviointiin Voitto -gaalan tuomaristolle. Parhaat sekunnit -voittaja tuomaroidaan ensi vuoden Voitto-gaalan tuomaroinnin yhteydessä. Voittajan tuottanut mainostaja saa palkinnon lisäksi mainosaikaa televisiokanavilta. 

 

PARHAAT SEKUNNIT 1/2019 -SHORTLIST:  

LähiTapiolaSuojatie 

Mainostoimisto: N2 

Tuotantoyhtiö: Lucy Loves Stories 

SnellmanRoad Trip

Mainostoimisto: United Writers 

Tuotantoyhtiö: Grillifilms Oy 

Viking LineKeskeytykset 

Creatives: Markku Rönkkö/United Writers ja Jyrki Reinikka/Leiskakone 

Tuotantoyhtiö: Otto tuotanto Oy 

 Lendo, Elämäsi tueksi (sarja) 

Mainostoimisto: Havas Helsinki 

Tuotantoyhtiö: Skål Helsinki 

 Me Naiset, Ylpeästi moninainen (sarja) 

Mainostoimisto: Bob the Robot Oy 

Tuotantoyhtiö: Bob the Robot Pictures Oy 

 

Ylpeästi moninainen -kampanjalla oli erittäin positiivisia vaikutuksia Me Naisten brändiin. Spontaanin muistamisen osalta Me Naiset oli aikakauslehtien muistetuin ja lehden kiinnostavuus kasvoi mainonnan myötä 13%. Kampanja aktivoi ihmisiä mukaan keskusteluun ihmisyyden moninaisuudesta kampanjan verkkosivuilla. ”Me Naiset haluaa herättää keskustelua siitä, miten meillä on vahva tarve lokeroida muita ihmisiä ja asioita. Todellisuudessa kukaan meistä ei mahdu yhteen lokeroon – ja hyvä niin”, kertoo Niina Aaltio Sanoma Media Finlandin Brand Strategist.  ”Saatujen vastausten kirjo luo vahvaa uskoa siitä, että olemme aidosti tärkeän ja ihmisiä puhuttelevan aiheen äärellä”, jatkaa Aaltio. 

 

Kevätkauden (syys-joulukuu 2018) Parhaat sekunnit -kilpailun tuomaristossa toimivat:  

 

Karri Gardemeister, Creative Director, Villivisio 

Anna Holtari, CEO & partner, dynamo&son 

Johanna Jäkälä, VP Brand, Marketing & Customer LoyaltyFinnair Oyj 

Riikka Järvinen, Markkinointijohtaja, Kuluttajaliiketoiminta DNA Oyj 

Essi Manni, AD, Dagmar Stories 

Ritva Seppänen, Vice President, Branding, Wärtsilä Oyj 

Mika Tuppurainen, Senior Media Planner, Head of TV, Mediatoimisto Voitto 

Ari TuuliMarketing Development Manager, Veikkaus Oy 

 

Kevään Parhaat Sekunnit –shortlistalle päässeet viisi mainosfilmiä on koosteena katsottavissa tässä:

 

 

Lisätiedot: 

Anna Lujanen 

anna.lujanen@screenforce.fi 

040 527 4734 

 

Parhaat sekunnit –kilpailu on vuodesta 1994 asti tv-mainontaa palkinnut kilpailu, joka uudistui vuosittaiseksi kilpailuksi (aiemmin Kauden Parhaat Sekunnit). Uudistuksen myötä kilpailu nostaa valokeilaan Suomen 15 parasta televisiomainostaKilpailu siirtyi vuoden 2017 alussa Suomen kaupallisten televisioiden kattojärjestön Screenforce Finlandin tuottamaksi. Kilpailuun ovat voineet osallistua tv-mainosfilmit, jotka on esitetty MTV:n, Nelonen Median, Fox Networks Groupin tai Discovery Networks Finlandin kanavilla. Kilpailun kumppaneina toimii Mainostajien liitto sekä MTL.  

Screenforce Finland: Screenforce Finland on suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Screenforce Finland on television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö, jonka tavoitteena on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Screenforce Finlandin perustajajäseniä ovat MTV, Sanoma Media Finland, Discovery Networks Finland ja Fox Networks Group.  

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Discovery Networks Finland ja Fox Networks Group. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää samasta aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!