Hyvä mainoselokuva koskettaa, päätyy puheenaiheeksi kahvihuoneeseen ja saa kassakoneen kilisemään. Suomessa tuotetaan vuosittain kymmeniä laadukkaita mainosfilmejä, joiden luovuus saa kaupan käymään. 

Aiemmin Kauden parhaina sekunteina tunnettu uusi Parhaat sekunnit -kilpailu on palkinnut suomalaista luovaa tv-mainontaa jo vuodesta 1994. Vuoden 2019 alussa kilpailu uudistui nykyiseen muotoonsa, ja sen tavoitteeksi kirkastui suomalaisen mainoselokuvan nostaminen. 

Vuosittain kolmella kaudella Parhaat sekunnit -tuomaristo valitsee viisi parasta mainosta, joista koostetaan 15 parhaan tv-mainoksen shortlist. Tältä shortlistiltä valitaan kunkin kauden voittaja. 

Kausittainen tuomaristo koostuu kahdeksasta mainonnan suunnittelun ja tuotannon ammattilaisesta.  

Koko vuoden voittajan päättää Voitto-gaalan tuomaristo, ja voittaja myös julkistetaan gaalassa. 

Kilpailussa kiinnitetään huomiota seuraaviin tekijöihin: 

  • erottuvuus, mieleen jäävyys
    • luovuus, omaperäisyys, idea
    • kyky viestiä haluttua sanomaa 
    • toteutus (kuvaus, ohjaus, leikkaus) 
    • esiintyjät, lokaatio 
    • musiikki, muu äänimaailma 

Voittaja saa maineen ja kunnian lisäksi ilmaista TV-mainosaikaa 

Deadlinet:  

  • Kevätkauden ilmoittautuminen päättyy 30.4.  
  • Kesäkauden ilmoittautuminen päättyy 30.8.  
  • Talvikauden ilmoittautuminen päättyy 31.12.  

 

Kisaan voivat ilmoittautua TV-mainokset, jotka on esitetty MTV:n, Nelonen Median, Discovery Channelin tai Fox Networks Groupin kanavilla. Ilmoittautumisesta veloitetaan 150 €/spotti tai 200 €/sarja (+alv), mikä kattaa järjestely- ja tuomaristokulut.

Tarkemmat kilpailun säännöt löydät täältä.

Lisätiedot kilpailusta:
Anna Lujanenanna.lujanen@screenforce.fi,
puh 040 527 4734

 

ilmoittautuminen

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Discovery Networks Finland ja Fox Networks Group. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää samasta aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!