Vuodesta 1994 asti TV-mainontaa palkinnut Parhaat Sekunnit -kilpailu lopetetaan. Kilpailun muotoa
muutettiin tänä vuonna, mutta uusi kilpailun muoto ei ottanut tuulta alleen. Kausittaiseen kilpailuun
osallistui kesäkaudella liian vähäinen määrä mainoselokuvia, jotta kilpailun taso olisi pystytty pitämään
riittävän laadukkaana. Aiemmin kilpailuun osallistuivat automaattisesti lähes kaikki kaudella ensiesityksessä olleet tv-mainoselokuvat, ja sekin muodostui ongelmaksi tuomaristolle.
 
Screenforce Finland on hieman haikeana päättänyt lopettaa Parhaat Sekunnit -kilpailun ja keskittyä jatkossa kehittämään toista kilpailuaan, Voitto-gaalaa.

”Kehitämme parhaillaan Voitto-gaalaa yhdessä APFI:n ja Marketing Finlandin kanssa. Ensi vuonna vietetään Voitto-gaalan 25 -vuotisjuhlaa, ja esimerkiksi Yleisön Parhaat Sekunnit jatkaa osana sitä. Alalta saamamme palautteen mukaan kilpailuja kerrottiin olevan kovin monta, jopa liian monta, ja Parhaat Sekunnit -kilpailun rooli tässä palkintojen joukossa oli epäselvä. Me puolestamme päätimme vähentää määrää ja panostaa laatuun varmistaen samalla myös Voitto-gaalan tulevaisuuden. Toivon, että esimerkiksi Voitto-gaalan shortlistaa voidaan nostaa ja esimerkiksi käyttää koulutuksellisesti enemmän tulevaisuudessa,” sanoo Screenforce Finlandin toiminnanjohtaja Anna Lujanen. 

”Tahtotila on tuoda Suomen parhaita mainoselokuvia esille inspiroimaan kaikki alan toimijoita jatkossakin. Kehitystyö on kesken, mutta haluamme ehdottomasti juhlia hienosti tuotettua liikkuvaa kuvaa edelleen. Tulevaisuuden mainonnassa liikkuva kuva tulee vain lisääntymään.”
 
Parhaat Sekunnit ehti olla voimassa 25 vuotta. Parhaat Sekunnit -kilpailun juuret olivat kausittaisesta
kilpailusta, ja kiinnostuneita osallistujia ei vain löytynyt riittävästi.

”Ehkä sen aika ajoi ohi”, pohtii Anna Lujanen.
 
MTV ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL järjestivät yhteistyössä Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailua, joka on palkinnut ajankohtaista, laadukasta tv-mainontaa jo vuodesta 1994 lähtien.
 
Vuonna 2017 Kuukauden Parhaat Sekunnit siirtyi koko kaupallisen televisiokentän kattavaksi kilpailuksi ja kilpailun järjestäminen siirtyi Screenforcelle. Samalla kilpailun nimeksi muuttui Kauden Parhaat Sekunnit.
 
Lisätiedot:
Anna Lujanen, Screenforce Finland
Toiminnanjohtaja
anna.lujanen@screenforce.fi
 
 
 
Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Discovery Networks Finland ja Fox Networks Group. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää samasta aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!