Euroopan yleisradiounioni EBU, Euroopan kaupallisten tv-yhtiöiden yhteenliittymä ACT ja radio- ja televisioyhtiöiden myyntiorganisaatioita edustava järjestö egta juhlistavat YK:n tunnustamana Maailman televisiopäivää 21.11.2022. Juhlaan osallistuu myös Screenforce Finland, Suomen kaupallisten televisioiden yhteinen toimielin. Päivän teemana tänä vuonna on huomioarvo.
Tänä päivänä televisio herättää yleisön kiinnostuksen ja onnistuu ansaitsemaan yleisön huomioarvon. Televisio mediana on aina katsottavissa monen eri päätelaitteen päässä. Se on aina menossa mukana, kotona olohuoneessa tai vaikka pitkällä automatkalla viihdyttämässä. Televisio tarjoaa niin yhteisöllisyyttä kuin henkilökohtaisempaa kokemusta yleisöilleen. Se tarjoaa kiehtovia ja viihdyttäviä sarjoja ja elokuvia sekä luotettavia uutisia. Television sisältö on ajassa kiinni ja toimii yhteiskunnan peilinä.
Huomioarvo on tullut yhä tärkeämmäksi markkinoinnin ammattilaiselle. Moni ymmärtää, että sitä suurempi huomioarvo, sen suurempi on vaikutus myös kaupallisiin tuloksiin.
Merkkipäivän kunniaksi olemme keränneet tietoa huomioarvosta:
- ThinkTV (AUS) -tutkimus käännettynä
- Tiivistelmä The Attention Council (TAC) -järjestön tutkimus huomioarvosta
- Blogi huomioarvon vaikutuksista markkinaosuuksiin
Hyvää Maailman televisiopäivää!
#welovetv #worldtvday
Lisää maailman televisiopäivästä täällä!
